Δωράκια στον παιδικό σταθμό
Βρισκόμαστε στην ηλικία που έχουμε μάθει να περπατάμε, να μιλάμε και να επικοινωνούμε τις ανάγκες και τις σκέψεις μας. Ήρθε η ώρα να κοινωνικοποιηθούμε και να κάνουμε φίλους. Η αρχή γίνεται στον παιδικό σταθμό, που είναι και η πρώτη επαφή μας σε μια τάξη.
Τις ώρες που περνάνε τα παιδιά μαζί με τις δασκάλες είναι γεμάτες δημιουργία και παιχνίδι. Η γνώση μαθαίνεται με βιωματικούς τρόπους και καθημερινά ασχολούνται με ποικιλόμορφες εικαστικές δραστηριότητες: θεατρικό παιχνίδι, κατασκευές, παντομίμα, ζωγραφική, πηλός.
Δωράκια ζωγραφισμένα με τα χεράκια τους, είναι ιδιαίτερα όμορφα για να τα προσφέρουν. Μια ωραία ιδέα είναι να ζωγραφίσουν γλαστρούλες. Οι κεραμικές είναι εύκολες στο βάψιμο, με ακριλικές μπογιές ή ανεξίτηλους μαρκαδόρους και να τις χρωματίσουν με χρώματα που να ταιριάζουν με το λουλούδι που μπορεί να έχουν. Μερικά βαμμένα βοτσαλάκια με τα ίδια χρώματα μπορούν να τοποθετηθούν στο χώμα και με τούλι και κορδέλες να φτιάξουν μια όμορφη συσκευασία για να περιτυλίξουν το δώρο.
Τι κι αν δεν ξέρουν να γράφουν, οι ευχετήριες κάρτες είναι απαραίτητες. Μια όμορφη ιδέα για να συνοδεύει την γλαστρούλα είναι καρτούλες με χειροποίητα λουλουδάκια και κουμπιά και με τυπωμένες ευχαριστίες. Και ξύλινα καδράκια με χαρούμενα χρώματα και ευχές για την δασκάλα και τον δάσκαλο θα ενθουσιάσουν το ίδιο.
Τα μπαλόνια δεν ενθουσιάζουν μόνο τα παιδιά, αλλά και τους μεγάλους. Μπορείτε να προσφέρετε όσα θέλετε και με όποιο χρωματισμό και σχέδιο επιθυμείτε. Για την παραπάνω σύνθεση είναι ταιριαστά μπαλόνια με χαρούμενα χρώματα και με θέμα την φύση.
Δωράκια στο νηπιαγωγείο
Το νηπιαγωγείο κατά κάποιο τρόπο μας προετοιμάζει για το δημοτικό. Δεν γίνονται μαθήματα κανονικά και το παιχνίδι είναι πιο στοχευμένο μαθησιακά. Εδώ μπαίνουν οι πρώτες μαθησιακές τους βάσεις, με κύριο έργο των δασκάλων να είναι η ενίσχυση και η ανάπτυξη των καλών στοιχείων του χαρακτήρα των παιδιών.
Ολοκληρώνονται και συνεχίζονται όλα τα μαθήματα ζωής που είχαν πάρει τα παιδιά από τον παιδικό σταθμό και με την σκέψη ότι προετοιμάζονται για το δημοτικό, οι δάσκαλοι στοχεύουν ακόμα πιο πολύ στην ομαδικότητα, στην δημιουργία και στην αυτοεκτίμηση.
Χειροποίητα ευχαριστήρια δωράκια για τα πρώτα μαθήματα που πήραν, θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα από τους δασκάλους γιατί θα θελήσουν να τα χρησιμοποιήσουν στο γραφείο τους. Μια ωραία ιδέα που φτιάχνεται εύκολα είναι μια μολυβοθήκη φτιαγμένη από.. μολύβια. Σε ένα κουτί (τετράγωνο ή στρογγυλό) κολλάτε με κόλλα γύρω τους μολύβια, ή για πιο ευφάνταστο αποτέλεσμα μπογιές χρωματιστές.
Το κουτί μπορεί να γεμιστεί με ότι θέλετε, από γραφική ύλη μέχρι ζαχαρωτά. Απαραίτητα όμως θα μπει μέσα μια ξύλινη διακοσμητική πένα για την δασκάλα, αλλά και για τον δάσκαλο.
Χειροποίητοι χάρτινοι σελιδοδείκτες μπορούν να συνοδεύσουν τις μολυβοθήκες, ζωγραφισμένοι με χρώματα και σχέδια βγαλμένα από την φαντασία των παιδιών, αλλά και ευχετήριες χαρούμενες καρτούλες για την αγαπημένη τους δασκάλα και τον δάσκαλο.
Η ευχαριστήρια ατμόσφαιρα θα ολοκληρωθεί με πολλά μπαλόνια και τι πιο ταιριαστό για την μετάβασή του στο δημοτικό, είναι να αναγράφουν τα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου.
Δωράκια στο δημοτικό
Το δημοτικό σχολείο είναι η πρώτη μεγάλη πορεία των παιδιών στον δρόμο της εκπαίδευσης. Διδάσκονται μια πληθώρα μαθημάτων με την ύλη τους να καλύπτει ένα ευρύ φάσμα γνώσεων, που θα συνεχίζουν να το εμπλουτίζουν σε όλη την διάρκεια των σπουδών τους.
Φιλίες εδραιώνονται και δίνουν ραντεβού με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους, να βρεθούν την επόμενη σχολική χρονιά. Χρόνο με τον χρόνο μεγαλώνουν και αρχίζει να γίνεται ορατός ο άνθρωπος που είναι να γίνουν. Καθημερινά, οι δασκάλες και οι δάσκαλοι στην τάξη, βάζουν λίπασμα και βλέπουν τα μικρά παιδιά να ανθίζουν.
Οι σημαντικές σχέσεις που θα κάνουν τα παιδιά τις έξι χρονιές του δημοτικού σχολείου, θα αντικατοπτρίζονται στα δώρα που θα επιλέγουν κάθε χρόνο. Θα ξεκινήσουν τις εκδρομές και τις επισκέψεις σε μουσεία και θέατρα και με αυτό τον τρόπο θα γεμίσουν αναμνήσεις και σε ευρύτερους χώρους από το σχολείο.
Στις πρώτες τάξεις του δημοτικού μια κούπα είναι ένα ιδιαίτερο δώρο. Από πυρίμαχο υλικό, θα μπορέσουν με ανεξίτηλους μαρκαδόρους να την ζωγραφίσουν, να γράψουν ένα μήνυμα ή ότι άλλο εμπνευστούν. Το χρώμα θα σταθεροποιηθεί αν ψηθεί για 30 λεπτά στους 160 βαθμούς. Μπορούν να την γεμίσουν με ζαχαρωτά και να την ντύσουν με τούλι και κορδέλες.
Σε ειδικά καταστήματα μπορούν να βάλουν φωτογραφία πάνω στην κούπα, ένα ωραίο αναμνηστικό που θα απεικονίζει όλη την τάξη. Φωτογραφία μπορεί να προσαρμοστεί και σε μπλουζάκια, σε καπέλα, σε πάνινες τσάντες. Στην τελευταία τάξη του δημοτικού, ένα φωτογραφικό άλμπουμ – λεύκωμα, αν έχει και ανασκόπηση και από άλλες χρονιές ακόμα καλύτερα, είναι ένα πολύ όμορφο δώρο για να φτιαχτεί.
Τα υπέροχα δώρα των παιδιών θα συνοδεύονται και από κάρτες με καλοκαιρινές εικόνες, θυμίζοντας έτσι την μικρή διακοπή του σχολείου: παγωτά για τον δάσκαλο και την δασκάλα ή με ταξιδιάρικο θέμα για τον καθένα τους.
Ξύλινα καδράκια είναι ένα διακοσμητικό δώρο που μπορούν να μπει παντού: υδρόγειος, παγωτά, καραβάκια, ποδήλατα, ιππόκαμποι, ουράνιο τόξο και πόσες άλλες επιλογές μπορούν να βρουν για να επιλέξουν.
Και φυσικά τα μπαλόνια είναι ένα απαραίτητο συμπλήρωμα που κλέβουν όμως την παράσταση, τα μπαλόνια πλανήτης Γη για το διάλλειμα των καλοκαιρινών διακοπών και για την τελευταία τάξη μπαλόνια με σχέδιο καπέλο αποφοίτησης.
Προσωποποιημένα δωράκια
Οι δεσμοί που αποκτούμε με τους δάσκαλους και τις δασκάλες είναι δυνατοί, γιατί είναι οι πρώτοι και σηματοδοτούν την έναρξη της πορείας μας προς τον ενήλικο εαυτό μας. Η τάξη μοιάζει με μια μικρή κοινωνία και μέσα από την τριβή των καθημερινών μαθημάτων, διαμορφώνεται και ζυμώνεται η επικοινωνία με τους δασκάλους και τους συμμαθητές μας.
Όπως προστρέχουμε στους γονείς σε ότι μας συμβεί, το ίδιο νιώθουμε και με τους δασκάλους. Οι γνώσεις που μας προσφέρουν αφορούν το μυαλό αλλά και την ψυχή και όταν έρθει η στιγμή να τους αποχαιρετήσουμε για να προχωρήσουμε, είναι σαν να χρειάζεται να φύγει από την ζωή μας ένας δικός μας άνθρωπος.
Ό,τι δώρα κάνουμε στους δασκάλους και στις δασκάλες μας μπορούν να γίνουν με τον τρόπο τους προσωποποιημένα δώρα. Ακόμα και μια φράση που θα πάρουμε από ένα παραμύθι για να την γράψουμε σε μια κάρτα, δημιουργεί ένα πιο προσωπικό δώρο, μιας και αυτό που αισθανόμαστε το μεταφέρουμε μέσα από αυτά τα λόγια.
Μια φράση, μια ευχή, ονόματα, χρονολογίες, μπορούν επίσης να χαραχτούν σε ένα βραχιολάκι ή σε ένα μπρελόκ, που μπορούν να το έχουν συνεχώς μαζί τους. Πορτοφολάκια, τσάντες, τσαντάκια, νεσεσέρ, σημειωματάρια, σετ δώρου με σαπουνάκια και αποξηραμένα λουλούδια ή γραφική ύλη με κοχύλια κτλ, είναι όλα ευπρόσδεκτα και καλοδεχούμενα.
Μπορούμε να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας με όμορφες κάρτες και να τους γράψουμε ότι επιθυμούμε. Επίσης, λόγια απλά που αναγράφονται σε ξύλινα καδράκια μπαίνουν κατευθείαν στην καρδιά του δάσκαλου και της δασκάλας. Και τέλος μπαλόνια, πολλά μπαλόνια για να εκφράσουμε την χαρά μας που υπήρξαν στην ζωή μας. Χρώματα και σχέδια υπάρχουν πολλά, αλλά και ένα μόνο ευχαριστώ τα λέει όλα.