Τα πάρτυ γενεθλίων αποτελούν μια από τις πιο όμορφες στιγμές της χρονιάς, όποια εποχή κι αν οργανώνονται. Είναι μια ευκαιρία για να γιορτάσει κάποιος όχι μόνο την ημέρα που ήρθε στη ζωή, αλλά να γιορτάσουν και οι δικοί του άνθρωποι μαζί του. Όσο μεγαλώνουμε, μας μένουν αξέχαστα ορισμένα γενέθλια κυρίως λόγω της ιδιαιτερότητας που είχαν. Είναι συνήθως αυτά που είναι τα πιο οργανωμένα και έχουν κάποιο θέμα που έχει γραφτεί στην μνήμη μας.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που ετοιμάζεστε να οργανώσετε το επόμενο πάρτυ γενεθλίων κάποιου κοντινού σας φίλου ή ακόμα και το δικό σας, είναι πολύ σημαντικό να οργανωθείτε και να έχετε μια ξεκάθαρη ιδέα για το τι μπορεί να χρειαστείτε σε μια τέτοια εκδήλωση. Έτσι, θα γίνει και η δική σας ζωή πιο εύκολη και θα ευχαριστηθείτε, όχι μόνο το ίδιο το πάρτυ, αλλά και την οργάνωσή του. Αν δεν θέλετε να παραλείψετε τίποτα από τις χαρμόσυνες ετοιμασίες, μπορείτε να συμβουλευτείτε την παρακάτω λίστα που ετοιμάσαμε!
1. Ποιο είναι το Budget;
Πριν αποφασίσετε ποιους θα καλέσετε, πριν ακόμα σκεφτείτε αν θέλετε να έχει κάποιο θέμα το πάρτυ σας, πρέπει να σκεφτείτε και να συζητήσετε με τους υπόλοιπους οργανωτές, ποιο είναι το budget – πόσα χρήματα θέλετε και μπορείτε να διαθέσετε, δηλαδή. Αν οργανώνετε την εκδήλωση μαζί με άλλα άτομα – φίλους αν είναι πάρτυ μόνο ενηλίκων ή ακόμα και τους νονούς του παιδιού σας αν πρόκειται για παιδικά γενέθλια – μπορείτε να χωρίσετε τα έξοδα ανάλογα με το πόσοι είστε, και έτσι η τελική τιμή θα βγει αρκετά πιο οικονομική για όλους σας! Έπειτα από αυτή την πολύ βασική απόφαση, μπορείτε να προχωρήσετε στις υπόλοιπες προετοιμασίες που αφορούν κύριες λεπτομέρειες της οργάνωσης.
2. Θέμα του Πάρτυ
Όπως προαναφέραμε, τα πιο αξέχαστα και διασκεδαστικά πάρτυ είναι αυτά που είχαν κάποιο θέμα. Ανάλογα με την ηλικία του εορταζόμενου, υπάρχουν πολλές και διαφορετικές επιλογές που μπορούν να διαλέξουν οι οργανωτές. Αν πρόκειται για μικρό παιδάκι, θα μπορούσατε να επιλέξετε θέμα «γοργόνες» ή «γατούλα» αν είναι κοριτσάκι, και θέμα «δεινόσαυροι» ή «ζώα της ζούγκλας» αν είναι αγοράκι. Από την άλλη, αν το πάρτυ είναι για ένα παιδί στην εφηβεία, μπορείτε να οργανώσετε ένα πάρτυ «φωσφοριζέ» όπου όλοι θα είναι ντυμένοι και βαμμένοι με ειδικά χρώματα που θα φωσφορίζουν στο σκοτάδι, ή ένα πάρτυ βγαλμένο από την αγαπημένη του ταινία φαντασίας! Στην περίπτωση που το εορταζόμενο άτομο είναι ενήλικας, μπορείτε να επιστρέψετε στα παλιά οργανώνοντας ένα ντίσκο πάρτυ με ρούχα και στολισμούς βγαλμένους από μια άλλη εποχή. Υπάρχουν αμέτρητες επιλογές και μένει μόνο να αποφασίσετε σε ποια θα καταλήξετε!
3. Λίστα Καλεσμένων
Μετά την απόφαση του θέματος, χρειάζεται να σκεφτείτε με ποιους ανθρώπους θέλετε να μοιραστείτε αυτή την υπέροχη μέρα. Ακόμα κι αν είναι παιδικό πάρτυ, ίσως να θέλετε να ξεκινήσετε καλώντας μέλη της οικογένειας, οικογενειακούς φίλους και έπειτα πιο κοντινούς φίλους ή συμμαθητές του παιδιού. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τους ενήλικες. Μπορείτε να καλέσετε από κοντινά μέλη της οικογένειας που θεωρείτε φίλους σας, μέχρι παλιούς σας συμμαθητές από τα Πανεπιστημιακά σας χρόνια που είστε ακόμα κοντά, και ίσως και άτομα με τα οποία τυχαίνει να δουλεύετε μαζί και γίνατε φίλοι στην πορεία. Το ζήτημα είναι να βρείτε αυτούς με τους οποίους νιώθετε αρκετά κοντά για να μοιραστείτε μια στιγμή που συμβαίνει μόνο μία φορά κάθε χρόνο.
4. Προσκλητήρια
Εφόσον καταλήξατε στο θέμα της εκδήλωσης και στον αριθμό των καλεσμένων, μπορείτε να αναρωτηθείτε και για το τι είδους προσκλητήρια θέλετε να τους δώσετε. Παρ’ ότι τα ηλεκτρονικά προσκλητήρια έχουν γίνει της μόδας λόγω της ευκολίας τους, μια φυσική πρόσκληση παραμένει πιο ιδιαίτερη και πιο προσωπική από ένα σκέτο email. Αναλόγως το θέμα που έχετε επιλέξει, μπορείτε να προϊδεάσετε τους καλεσμένους σας μέσω μιας προσκλητήριας κάρτας. Μπορεί να έχει πάνω της ζωάκια, πριγκίπισσες, λαμπερά χρώματα, διάστημα, βρικόλακες και ζόμπι ή ακόμα και να παίζει μουσική από ένα τραγούδι των 80s. Όποιο θέμα και να έχετε επιλέξει, η πρόσκληση είναι η πρώτη επαφή των καλεσμένων με αυτό!
5. Διακοσμητικά Χώρου
Το θέμα του πάρτυ θα καθορίσει και τι διακόσμηση θα υπάρχει στον χώρο που έχετε επιλέξει. Για παράδειγμα, στην περίπτωση του παιδικού πάρτυ με θέμα «γοργόνες» μπορείτε να γεμίσετε την αίθουσα της εκδήλωσης με γιρλάντες και κομφετί σε γυαλιστερά γαλάζια και μωβ χρώματα, για να δώσετε την αίσθηση ότι όλος ο χώρος βρίσκεται κάτω από το νερό. Μπορείτε επίσης να κρεμάσετε και χάρτινες γοργόνες, κοχύλια και κοράλλια τα οποία σίγουρα τα παιδιά θα λατρέψουν. Στην περίπτωση του ντίσκο πάρτυ των ενηλίκων, μπορείτε να γεμίσετε τον χώρο με κυρίως γυαλιστερά ασημένια στολίδια και γιρλάντες. Αν βάλετε και μία μπάλα ντίσκο στο κέντρο του ταβανιού, τα στολίδι μαζί με την ίδια την μπάλα θα δημιουργούν την αίσθηση ότι έχετε τηλεμεταφερθεί σε μια παλιά ντισκοτέκ! Γενικότερα, τα διακοσμητικά του χώρου είναι αυτά που θα δώσουν ζωή στο κλίμα και θέμα που έχετε επιλέξει για την εκδήλωσή σας. (Μια μεγάλη ποικιλία διακοσμητικών, οργανωμένα ανά θέμα, μπορείτε να βρείτε εδώ για αγόρια, κι εδώ για κορίτσια.)
6. Διακοσμητικά Τραπεζιού
Μαζί με τα διακοσμητικά του χώρου, εξίσου σημαντικά είναι και τα διακοσμητικά του τραπεζιού ή τραπεζιών που θα χρησιμοποιήσετε. Αρχικά, πάντα σύμφωνα με το θέμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κουβέρ, πιάτα και ποτήρια στα χρώματα που θέλετε. Μπορείτε επίσης να έχετε ψεύτικα φρούτα ή ψεύτικα κόκκαλα δεινοσαύρων αν το πάρτυ είναι για μικρό αγοράκι. Αν όμως το παιδί είναι έφηβος οποιουδήποτε φύλου και αποφασίσετε να κάνετε πάρτυ βγαλμένο από ταινία φαντασίας, μπορείτε να στολίσετε το τραπέζι με ψεύτικους ιστούς αράχνης και τσουκάλια που θα περιέχουν λιχουδιές για όλους!
7. Μπαλόνια
Από κανένα πάρτυ γενεθλίων οποιασδήποτε ηλικίας δεν πρέπει να λείπουν τα μπαλόνια. Είναι το σήμα κατατεθέν των συγκεκριμένων εκδηλώσεων και είναι κύριο κομμάτι της διακόσμησής τους. Ανάλογα με τα χρώματα του θέματος της επιλογής σας, μπορείτε να αποφασίσετε και τι χρώμα θα είναι τα μπαλόνια. Στην περίπτωση του πάρτυ «φωσφοριζέ» ενός εφήβου, μπορείτε να στολίσετε με φωσφοριζέ μπαλόνια! Ενώ στο Ντίσκο πάρτυ ενηλίκων, μπορείτε να γεμίσετε το χώρο με λευκά και ασημένια μπαλόνια που θα αντανακλούν τα φώτα της ντισκόμπαλας. Σε όποιο θέμα και να έχετε καταλήξει, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα πρέπει να έχετε και τα αντίστοιχα μπαλόνια να το συνοδεύουν την διακόσμηση. Ρίξτε μια ματιά σε αυτήν την ανεξάντλητη συλλογή.
8. Φαγητό για το πάρτυ
Όπως και στη διακόσμηση, θέμα μπορείτε να έχετε και στο φαγητό που θα σερβίρετε. Στο παιδικό πάρτυ με θέμα «γοργόνες» μπορείτε να σερβίρετε μικρά κάπκεϊκ με γαλάζιο και μωβ γλάσο, ενώ στο πάρτυ με θέμα «δεινόσαυροι» μπορείτε να προσφέρετε κέικ που θα μοιάζουν πως είναι από χώμα ενώ στην πραγματικότητα θα τα καλύπτει λαχταριστό τριμμένο μπισκότο. Ακόμα και η ίδια η τούρτα γενεθλίων μπορεί να είναι διακοσμημένη ανάλογα με το θέμα. Στην περίπτωση του «φωσφοριζέ» πάρτυ, μπορείτε να επιλέξετε το εσωτερικό της τούρτας να είναι χρωματιστό, ενώ στην περίπτωση του πάρτυ που θα είναι βγαλμένο από ταινία φαντασίας, μπορείτε να επιλέξετε ένα λευκό γλάσο να καλύπτει ένα ανατριχιαστικά γευστικό και κατακκόκινο red velvet κέικ.
9. Παιχνίδια και Διασκέδαση
Θεματική διακόσμηση, θεματικό φαγητό… σημαίνει και θεματικά παιχνίδια και διασκέδαση για τους καλεσμένους. Όπως και στην διακόσμηση, έτσι κι εδώ το θέμα θα ορίσει και το πώς θα διασκεδάσουν οι καλεσμένοι και οι εορταζόμενοι. Αν πάλι σας αρέσουν τα κλασσικά παιχνίδια που παίζαμε όλοι όταν ήμασταν μικροί, μπορείτε να σχεδιάσετε ακόμα και θεματικό κρυφτό που να οδηγεί σε ένα παιχνίδι θησαυρού, ή και θεματικές μουσικές καρέκλες. Με άλλα λόγια, αν δεν θέλετε να μπερδέψετε τους καλεσμένους σας με περίπλοκα παιχνίδια που δεν έχουν ξανακούσει, μπορείτε να βρείτε τρόπους να δώσετε ιδιαιτερότητες στα παλιά πολυαγαπημένα παιχνίδια ανάλογα με το θέμα που επιλέξατε!
Τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος και το διασκεδαστικό παιχνίδι της πινιάτας, όπου οι παρεβρισκόμενοι χτυπούν με την σειρά, με ένα ραβδί, μια πινιάτα γεμάτη μικροδωράκια, που όταν κάποια στιγμή σπάσει, σκορπίζονται κι όποιος προλάβει μαζεύει όσα μπορεί.
10. Δώρα για τους Καλεσμένους
Τέλος, και ίσως από τα πιο σημαντικά κομμάτια της οργάνωσης, πρέπει να αποφασίσετε τι δώρα θα κάνετε στους καλεσμένους σας πριν φύγουν από το πάρτυ. Εννοείται πως μπορείτε να ακολουθήσετε το θέμα που έχετε επιλέξει και να τους δωρίσετε κάτι σχετικό. Επίσης, αν η λίστα των καλεσμένων σας δεν είναι τόσο μεγάλη και το budget που έχετε συμφωνήσει με τους υπόλοιπους διοργανωτές μπορεί να υποστηρίξει μια τέτοια ενέργεια, μπορείτε να δώσετε και κάτι διαφορετικό στον κάθε καλεσμένο αναλόγως το τι του αρέσει, σύμφωνα με το θέμα της επιλογής σας. Πρέπει να έχετε βέβαια πάντα στο μυαλό σας ότι το δώρο που θα δώσετε θα αποτελεί και ενθύμιο μιας αξέχαστης εκδήλωσης!
Εκτυπώστε την λίστα
Μπορείτε να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε την λίστα από εδώ, για να μην σας ξεφύγει τίποτα!